طناب زدن

روش های مختلفی برای طناب زدن وجود دارد که گیل آی کی دو تعداد ۱۰ تا از این روش ها که معمول تر و جذاب تر هستند را با تصویر به شما توضیح میدهد:

 

روش اول : پرش جفت ساده (TWO-FOOT HOP)

اولین و ساده‌ترین حرکت طناب زدن پرش جفت ساده می‌باشد. برای انجام این حرکت طناب را در پشت قرار دهید، دست‌ها در کنار بدن باشند و پاها نیز به کمی فاصله در کنار هم قرار می‌گیرند.

برای شروع کافیست طناب را با حرکت مچ دست رو به جلو بچرخانید و یک پرش کوتاه انجام دهید، در مرحله فرود باید روی سینه پا فرود بیاید و زانوها را مقداری خم کنید، سپس به صورت تداومی چرخش طناب با مچ دست و پرش روی سینه پا را انجام دهید.

 

 

روش دوم : جاگینگ (JOGGING)

برای انجام حرکت جاگینگ ابتدا یک پا را از زانو خم کنید و بالا بیاورید، با چرخش طناب رو به جلو یک پرش روی پایی که روی زمین است، انجام دهید و پا را عوض کنید. برای هر پرش روی هر پا یک دور طناب را بچرخانید.

 

 

روش سوم : پاشنه پاشنه (HEEL TAPS)

حرکت طناب زدن خصوصاً حرکتی مانند پاشنه پاشنه نیاز به هماهنگی عصب و عضله دارد، شاید برای اولین بار اجرای این حرکت کمی پیچیده باشد. برای انجام طناب را در پشت قرار دهید، یک پا را به صورت صاف جلوتر از پای دیگر قرار دهید، پا باید روی پاشنه باشد.

سپس با چرخش طناب رو به جلو یک پرش انجام دهید و در حین پرش جای هر دو پا را تغییر دهید، یعنی پای ثابت را در وضعیت قبلی که توضیح دادیم قرار دهید.

 

 

روش چهارم : چرخش کمر (TWISTS)

برای این حرکت طناب زدن مانند حرکت پرش جفت ساده قرار بگیرید. سپس یک نیم دایره جلو پاهای‌تان ترسیم کنید و آن را به سه بخش تقسیم کنید، ابتدا و انتهای نیم دایره دو بخش را تشکیل می‌دهد و وسط نیم دایره نیز بخش دیگر. برای شروع شما باید روبروی بخش وسط نیم دایره قرار بگیرید.

سپس با چرخش طناب و پرش، پایین تنه را به طرف راست بدن‌تان را بچرخانید. سپس با پرش بعدی به طرف وسط برگردید و در ادامه با یک پرش دیگر به طرف چپ پرش و چرخش را انجام دهید. این برای شروع حرکت است وقتی توانستید چند بار درست اجرا کنید، پرش وسط را حذف کنید و به طرف راست و چپ بچرخید.

 

 

روش پنجم :پرش قیچی – کنار (CROSS LEGS)

حرکت پرش پروانه را به نوعی همه بلد هستیم. در این حرکت طناب زدن شما با یک پرش پاها را باز می‌کنید مانند پرش پروانه و در پرش بعد حرکت قیچی مانند را انجام می‌دهید.

طناب زدن به روش cross legs

بدین صورت که پاها از جلو بدن و از روی هم جابجا می‌شوند. برای اجرای این حرکت نیز شما باید همان وضعیت حرکت دست، مچ و آرنج را در نظر بگیرید که در بالا توضیح دادیم.

 

 

روش ششم : جاگینگ به طرفین (BUTT KICKS)

این روش مانند روش دوم میباشد با این تفاوت که پاها به طرفین گذاشته میشوند. این حرکت به اصطلاح رقص پا نیز میگویند.

 

 

روش هفتم : پرش پروانه (JACK LEGS)

برای این حرکت طناب زدن نیز وضعیت دست‌ها مانند توضیح قبل است. با چرخش طناب و یک پرش، پاها را باز کنید، سپس با چرخش و پرش بعدی، پاها را جمع کنید.

اگر نتوانستید انجام دهید مشکلی نیست! حرکت را ابتدا بدون طناب انجام دهید.

 

 

روش هشتم : پرش زیگزاگ (LATERAL HOPS)

احتمالاً این حرکت یادآور حرکت زیگزاگ اکسی روی برف باشد. تمام وضعیت اجرا در این حرکت مانند پرش جفت ساده است با این تفاوت که شما تغییر مسیر می‌دهید. برای شروع یک خط عمود رسم کنید یا از طناب استفاده کنید. سپس از کنار خط به طرف دیگر پرش کنید و همین را برای طرف دیگر نیز تکرار کنید، پرش از یک طرف خط به طرف دیگر.

دقت کنید هیچ نیازی نیست که چقدر پرش می‌کنید، هر چه کمتر بهتر! مهم حفظ تعادل است. سپس همین حرکت را با طناب انجام دهید، ابتدا طناب را بچرخانید سپس در مرحله‌ای که نزدیک زمین می‌شود پرش کنید و به طرف مخالف جابجا شوید. در مرحله فرود حتماً باید زانو را خم کنید و فراموش نکنید پرش و فرود روی سینه پا باشد.

 

 

روش نهم : ضربدری (CRISSCROSS ARMS)

طناب زدن به صورت ضربدری که در این روش یکبار طناب به صورت ساده از زیر پا رد میکنید و در حرکت بعد جای دو مچ دست با هم عوض میشود. حرکت به گونه این است که دو دست از روی هم به صورت ضربدری رد میشوند که حتی به آن بازوان برشخورده نیز میگویند.

 

 

روش دهم : پرش جفت ساده از پشت یا برگشتی (BACKWARD JUMPS)

این حرکت دقیقا مانند روش اول میباشد اما بجای اینکه طناب از جلوی پای شما به سمت زیر پا هدایت شود و شروع حرکت از پشت به سمت بالای سر باشد، برعکس اجرا میباشد.

برای شروع کار طناب در جلوی خود قرار دهید و با چرخش طناب توسط مچ دست به سمت بالای سر و پشتتان هدایت کنید و با پرش رو به بالا طناب از زیر پای خود رد کنید . به صورت متداول انجام دهید.

 

جهت مشاهده فواید و مضرات طناب زدن لینک زیر کلیک کنید:

 

رشت آی کی دو ، آی کی دو ایران

گیل آیکیدومشاهده نوشته ها

Avatar for گیل آیکیدو

گیل آیکیدو مجموعه ایست از اخبار ، تصاویر ، فیلم و مقالاتی در زمینه معرفی هنر و علم دفاع شخصی آی کی دو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *